Allotjament a Islàndia

Islàndia es pot visitar de moltíssimes maneres. Segons la planificació del viatge de cadascú, els gustos o necessitats i els diners que es disposa, es pot escollir un tipus d'allotjament o un altre.

Bàsicament, destacaríem:

• Allotjar-se en hotels, tenint en compte que no a tot arreu d'Islàndia hi ha hotels...
  • Dormir en granges, a l'estil "bed & breakfast"
  • Anar de càmping
  • Si vas amb autocaravana, pots parar a dormir lliurement a qualsevol racó de l'illa

Cada opció té els seus avantatges... Nosaltres vam decidir anar de granges per la comoditat de tenir-ho tot reservat abans de marxar de viatge, des de Barcelona. Però cal dir que no és l'opció més econòmica, i que a segons quina granja no val la pena pagar els 100 € (diaris) de mitja que ens va costar aquest tipus d'allotjament (preus estiu de 2009, en plena crisi).

La majoria d'allotjaments els vam reservar a través de la cadena Icelandic Farm Holidays, ja que disposen de més de 150 granges, hotels rurals i pensions per tot Islàndia. A través de la seva pàgina web es poden veure les granges que hi ha a cada zona, amb les fotos i característiques principals de cada una. Així, segons la ruta que es té pensat fer, els indiques les nits que vols passar a cada zona i el tipus de granja que vols (n'hi ha de diferents categories) i ells mateixos s'encarreguen de buscar i reservar les granges que hi ha lliures. Inclús pots demanar una granja en concret per un dia concret, que la intentaran reservar. S'ha de dir que ofereixen un servei molt eficient i t'ajuden 100% a l'elecció de les granges; vam quedar molt contents.

A l'apartat "El viatge" d'aquesta pàgina web podeu veure les granges a les que vam estar, i algun comentari al respecte. De totes aquestes granges, les que més recomanem són:

La gràcia de les granges és que la majoria d'elles es troben allunyades dels pobles, aïllades al mig de la muntanya, encara que tinguin un bon accés per carretera. És molt agradable descansar en zones tant tranquiles, compartint la casa amb una o dues habitacions més (normalment) i relaxar-te al hot-pot (piscina d'aigua calenta), a l'aire lliure, mentres contemples el maravellós pasiatge...

A Reykjavik vam allotjar-nos a l'hotel Guesthouse Sunna, també molt recomanable! Està molt ben localitzat, i disposen d'habitacions amb dret a cuina. Pels amants de l'esmorzar, cal dir que el buffet lliure que ofereixen és una mica pobre (bàsicament hi ha pa, sense torrar, amb embotit no gaire bo i llet o yougurt amb cereals).

Si la intenció és allotjar-se en hotels durant tot el viatge a Islàndia, a continuació indico algunes cadenes que disposen d'hotels repartits per tota l'illa:

• Fosshotel Iceland, que disposa de 8 hotels localitzats als punts principals de visita d'Islàndia. Nosaltres vam estar a l'hotel de Reykholt i vam estar de conya per només 110 € la nit (no gaire més del que ens costava una granja).
  • Hótel Edda, amb 13 hotels repartits per tot Islàndia.
  • Icelandair Hotels, amb 6 hotels situats a diferents zones d'Islàndia.
  • Keahotels Iceland, que disposen de 2 hotels a Reykjavik, 3 hotels a Akureyri i un hotel al llac Mývatn.

D'altra banda, contemplar la possibilitat d'anar de càmping a Islàndia no és mala idea. Vam conèixer uns catalans que feien aquest plan i estaven encantats! És molt més econòmic. Això sí, s'ha de tenir en compte que la majoria de dies plou i fa fred, inclús a l'estiu...

Després d'haver estat a Islàndia i haver dormit en granges i hotels, conegut a gent que viatjava en diferents plans, potser quan hi tornem ens plantegem fer la ruta per Islàndia amb autocaravana. Pots parar a dormir lliurement a qualsevol racó de l'illa, sense la obligació d'arribar a un punt en concret, dedicant tot el temps que desitgis a cada lloc... Ha de ser brutal despertar-se, obrir els ulls i trobar-te (per exemple) davant del Jökulsárlón!